KTI akan lancarkan projek hartanah GDV RM599.6 juta

BeritaHarian Wed, Jun 19, 2024 12:17pm - 1 week View Original


KUALA LUMPUR: Pemaju hartanah bersepadu yang berpangkalan di Sabah, KTI Landmark Bhd, bakal melancarkan dua projek kediaman dengan gabungan nilai pembangunan kasar (GDV) sebanyak RM599.6 juta sehingga akhir 2028.

Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif KTI, Dr Gordon Loke, menyatakan bahawa pelancaran yang akan datang itu merangkumi tiga fasa rumah mampu milik di Sandakan, dengan anggaran GDV RM107.9 juta.

Ia juga termasuk pembangunan bercampur Ayuria Place, Alamesra di Kota Kinabalu, dengan GDV sebanyak RM491.7 juta.

"Projek di Ayuria Place, Alamesra dijangka menjadi salah satu projek mercu tanda di Kota Kinabalu kerana lokasinya yang strategik berdekatan Pusat Bandar Kota Kinabalu dan institusi pendidikan utama, serta akses mudah ke lebuh raya utama.

"Sebelum ini, KTI telah mencatat jualan sebanyak RM132.9 juta pada tahun kewangan berakhir 31 Disember 2023, dan menjangka jualan yang belum dibil itu akan terus meningkat sepanjang tahun akan datang," ," katanya dalam satu kenyataan.

Tambah beliau, syarikat juga telah berjaya mengumpul RM48.0 juta melalui tawaran awam permulaannya untuk membiayai pemerolehan tanah di Sabah untuk projek masa depan di Alamesra.

M&A Securities Sdn Bhd bertindak sebagai Penasihat, Penaja, Penaja Jamin dan Ejen Penempatan untuk pelaksanaan IPO Syarikat.

The content is a snapshot from Publisher. Refer to the original content for accurate info. Contact us for any changes.






Related Stocks

KTI 0.305

Comments

Login to comment.